Monday 21 July 2014

Persiapan Raya untuk Maritza

Assalamualaikum...
masuk harini ada lagi tujuh hari lagi nak sambut hari raya.. siapa la yang excited ni. mak ke anak?
hehe... anak dah tentu-tentu la belum faham sambutan hari raya kan..yang dia tau, nanti dapat jumpa sepupu-sepupu dia yang ramai tu. dapat main lari-lari satu rumah.. :)
macam tahun sebelum ni, aku just belikan sepasang baju kurung, 3,4 pasang baju gown. murah-murah je pun. ade sale kat sogo waktu tu.
tahun ni, aku tempah 2 pasang baju kurung maritza.. sebab kononnya nak sedondon dengan aku, tapi tak tau la aku ni muat ke tak kan..sob sob..
selain tu aku beli kan 3 pasang baju gown dengan berpasang-pasang baju seluar..haha. adalah total dekat 10 pasang kot. hehe. tu pun sebab ada sale dekat parkson alamanda. aku memborong sebelum puasa haritu.
masa tu rasa macam kene beli awal ni untuk elakkan kesesakan orang ramai, kesesakan wang ringgit.hehe..
Syukur la jugak kitorang dah beli siap-siap kan. kalau tak memang naya. sebab sejak minggu lepas maritza tak sihat, minggu ni aku dengan suami pulak tak sihat. jadi nak menggagahkan diri untuk bershopping tu memang tak la aku rasa.
ni pun pending nak beli kasut dengan aksesori rambut dia. nanti la, insyaAllah, ajak suami gi tesco je.
sana ada booth-booth kecik yang jual sepit-sepit comel-comel.
hmmm..lagi nak prepare ape je untuk budak kecik camtu ek? ehehe..takde idea. rasanya tu je kot. kalau pagi-pagi raya dia nak pakai tudung, pakaikan aje tudung dia masa mengaji dengan ayah dia tu. hehe. sebab pakainya sekejap je tu.
harap-harapnya raya kali ni bermakna buat kami. dan semoga kami sekeluarga sihat dalam minggu ni. tak syok la kan sakit-sakit nak raya..
doakan kami yea...

Al-fatihah untuk mangsa MH17...assalamualaikum

No comments:

Post a Comment