Wednesday 2 July 2014

Sudah 6bulan Mengandung!

Assalamualaikum.....
wah...lamanya tak update blog akibat kebizian di kedua-dua tempat keje dan rumah...
kat ofis, tengah ada projek besar-besaran..insyaAllah dah nak siap harini keje hookup menghookup aku. lepas ni boleh fokus kat dokumentation je...
kat rumah pulak, memang la bz..anak kecik yang dah nak kene jadi budak besar tu tengah ligat membesar, maka kene bagi lebih tumpuan kat dia..
kalau kita dok ralit buat keje lain, tak hiraukan dia, alamatnya dia mula la buat macam-macam hal..
kadang yang buat kita geram, kadang buat kita nak ketawa, kadang nak marah..semua ada la...
apa-apa pun kene bersabar je la..orang cakap budak nak dapat adik memang camtu kan...

Ha...berbalik pada tajuk, rupa-rupanya aku dah mengandung 24minggu....kejap je kan..hehhe...
Alhamdulillah dipermudahkan urusan.
update kesihatan setakat ni Alhamdulillah...semuanya masih normal.
normal tak normal, buku dah ada sticker hijau gak...sob sob sob.
sebabnya, history gdm, mengandung kurang dari 2 tahun dan tak ada last period date...huhu..
takpela dah nak kene tampal sticker hijau, ape boleh buat ek...hehe

ok, perbezaan mengandung kali ni dengan masa mengandungkan Maritza dulu...
masa maritza dulu, walau dah 6,7,8,9 bulan aku rasa aku masih bertenanga..tapi yang ni aku macam cepat letih sikit..kalau kene jalan satu FAB ni pun aku dah rasa letih...sob sob..dah tua kot.
masa maritza dulu, kalau 6 bulan camni, perut masih kecik lagi..tak nampak lg.8 bulan baru nmpak..tapi kali ni dah besar macam 8bulan dah..hahaha
masa maritza dulu, aku takde selsema-selsema ni..tapi kali ni, pantang sejuk sikit, terus selsema la, hidung tersumbat la..agak sensitif sistem pernafasan aku kali ni.
kalau masa maritza dulu, aku agak penyabar...sekarang ni aku macam pemarah pulak. asal silap sikit aku nak marah..Astagfirullah...kadang-kadang lepas marah tu, baru tersedar. Ya Allah, kenapa ngn aku ni..huhuhu..cepat betul naik darah..jangan kene darah tinggi plak sudah.

setakat 6bulan mengandung ni, apa yang aku dah sediakan untuk si adik?
belum ada lagi...insyaAllah recycle barang-barang maritza...hehe.. tapi masa warehouse sale OKBB aritu sempat la aku belikan baju 3 pasang, dengan tuala 2 helai..satu wane biru, satu wane pink...arrr...anak aku jantinanya ape?  hehhee..jeng jeng jeng

stakat ni aku belum scan lagi...patutnya minggu ke 28 schedule untuk scan baby, tapi dah minggu ke 28 tu aku tengah beraya (baru raya ke3), jadi nurse cadangkan aku gi KK kat kampung je..secara kesimpulannya mestila tak kne refer doktor kan..jadinye takde la aktiviti scan-scan perut..sob sob
tapi takpe la..sebab kali ni aku macam nak tunggu hari kelahiran baby baru aku nak tau gender dia..bole tak? hehe..baru la bersemangat masa push-push nanti..hehe

hmmm..ape lagi nak update ye? kene update laju-laju ni..ha! puasa!
ye, aku puasa..Alhamdulillah harini dah hari ke4, masih berpuasa...insyaAllah aku akan berpuasa penuh 30hari..doakan aku ye.

okla,,tu je kot nak update..smoga berjumpa lagi..hehe..bye..assalamualaikum!

No comments:

Post a Comment