Wednesday 6 January 2021

Hadiah Birthday Maritza & Musfira

 Assalammualaikum..

Hamboi-hamboi...rajin pulak tibe-tibe update blog ye..

Actually memang aku berniat nak update blog pun cuti pantang ni, tapi tak sangka tak terupdate. dan actually ni sume aku update pada 4th januari. tapi buat schedule post, saja nak bagi nampak macam hari-hari update..wakaka

OK, berbalik pada tajuk. birthday budak-budak berdua ni sebenarnya jatuh pada 31-Okt-12 (Maritza) dan (28-Okt-14) Musfira. tapi aku decide bagi hadiah hari yang sama je senang. Sebab pertama, hadiah yang aku prepare ni, hadiah yang sama untuk dua-dua. jadi kalau sorang dah dapat, sorang lagi mesti rasa tak surpise dah kan, sbb dah nampak hadiah tu. then tak rase macam hadiah dah.nak mintak yang lain pulak. sorang mintak, mesti dua-dua nak.. huh. tak kose ibu nak layan wei dengan sarat-saratnye lagi time (eh, rindu pulak rase sarat tu..alahai). Sebab yang kedua pulak, aku dah discussed dengan Encik Yayang, masa birthday Musfira, kita belikan kek je untuk dua-dua sekali. jadi fair la kan. birthday Musfira, dua-dua potong kek. time birthday Maritza dua-dua bukak hadiah.hehe.Bijak tak ibu? wakakak. Next year kene bagi 3 hadiah la pulak ye..dah Mia birthdaynya 4-Nov-20..Alahai bersusun birthday korang ye. Ibu kene main kutu kene dapat bulan 10 la gini, nak beli 3 hadiah.huhuhu

Aku beli hadiah budak-budak berdua ni kat shopee je. tak sangka pulak sampai hadiahnye tak berkotak. Maka, dah alang-alang time sarat tu memang tak lena tidur pun, pukul 3 pagi aku bangun, amik kotak-kotak dan mulakan kerja DIY kotak hadiah..malam 29hb oct.

Hadiah dah siap.aku sorokkan dulu..lepas je subuh 31-Oct tu, terus bagi budak berdua ni..tersenyum-senyum dapat hadiah..Alhamdulillah jugak, memang diorang pakai hadiah yang aku bagi tu sampai ke harini. 

Kenapa aku decide pilih headphone sebagai hadiah diorang? yang pertamanya Musim-musim covid ni semua kelas online, SK online, sek agama online, mengaji Online. jadi dari pakai earphone, terkedek-kedek nak pasang, kadang tercabut.pakai headphone senang. sarung je kan.. Yang keduanya, diorang ni suka main game dengan tengok youtube jugak kat phone diorang tu. kadang volumenye kuat bukan main. Jadi kalau ada headphone tu aku pkir, tak la kacau baby nak tido nanti kan..(dan memang betul pun, sekarang kalau diorang bising je, aku suruh pakai headphone, terus aman dunia aku..hahha)



kotak ni sebenarnya kami cari untuk project pendidikan seni sekolah maritza


dah macam kotak kasut pulak

coklat tu sempat ibu sambar kat famous amos time ayah nak cari kedai buat spec. wrapping paper pun takde, kite pakai je kertas warna. tu je yang ade..hihi

muke baru bangun tido..maklumlah ibu excited,sume benda nak buat bg cepat settle. 

simpan baik-baik, guna elok-elok ye anak-anak






No comments:

Post a Comment