Friday 15 August 2014

Maritza si bayang-bayang

Assalamualaikum..
haha...main buat je tajuk tengah ngantuk-ngantuk ni..
kenapa aku cakap maritza si bayang-bayang?
sebab sekarang ni, dia macam bayang-bayang ayah dia..mana ada ayah, kat situ ada dia.
manja betul dia dengan ayah..
semuanya ayah..alhamdulillah...hehe

kalau aku amik dia dari rumah pengasuh, nampak kereta atau motor ayah je, terus mulut dia panggil "ayah"..
kenela aku explain, tu motor ayah je,ayah belum balik keje...
dah masuk rumah..terus cari ayah dengan mulut tak henti-henti panggil ayah..
tengok ayah takde, baru diam sikit..

nanti tengah-tengah lepak..tiba-tiba "ayah"..hahaha..anak ayah betul..

dengar bunyi alarm ke motor ke, mesti dia ingat ayah..
bila ayah dah betul-betul balik, dia tak sabar-sabar tunggu depan pintu..muka berseri-seri...
lepas tu..terus lupa ibu..sebab pujaan hati dia dah balik..
kalau dah makan pun, tengok ayah makan, terus nak makan lagi. tengok ayah solat, pun nak solat sama-sama. lepas tu mengaji dengan ayah...
tengok tv dengan ayah, minum susu baring dengan ayah..
semua ayah..
syukur alhamdulillah bonding ayah dengan anak sangat kuat.
cuma time nak tido je nak berpeluk dengan ibu..heehe

apa-apa pun aku rasa benda ni sesuatu yang bagus, sebabnya nanti bila aku bersalin nanti, mesti aku akan lebih banyak masa kena luangkan untuk baby, nak menyusukan, nak mandikan..even kalau keluar jalan pun mesti aku nak kene dukung baby kan..so aku harap dengan cara ni maritza tak kan terasa hati dengan aku..dia tak merajuk, dan tak rasa kurang kasih sayang..sebab dia dah create bonding yang kuat dengan ayah..
dah aku pun berharap, suami aku akan luangkan lebih masa untuk maritza dalam pada waktu kami dapat baby baru nanti..

No comments:

Post a Comment