Tuesday 12 August 2014

Update Checkup 30minggu

Assalamualaikum dan hai....
arini seperti aku bagitau, aku ada maternity checkup minggu ke 30. wah..berat aku naik 1.6kg..hahha..tu berat sebelum makan tu. lepas makan mau naik 2.6kg..hehe..
so berat terkini 53.2kg. harap-harap pasni jangan la naik byk sangat ye.huhu
urine normal, result mgtt belum dapat. hb pulak low, 10.8..so kene la aku berhati-hati, kurangkan balik nesface ke milo ke.
disebabkan hb low ke ataupun sebab dah 30minggu ke, maka mulai dari hari ini aku kene checkup selang 2 minggu..haih, letih tu. abis la cuti mak nak oii.
ukuran perut 29cm, degupan jantung baby 136 dan dah kene mula kira carta gerakkan baby..
aku lupe pulak nak bawak buku tu masuk opis tadi...
takpe la start esok je la.
then, aku pun kene cucuk vaksin kancing gigi. dos tambahan..ni dok lenguh-lenguh lagi tangan ni. tak hilang lagi. mujur arini bawak kete suami, power steering.. kurang sikit tenaga nak kene guna untuk memusing steering. pagi tadi, pulas-pulas streering kete, rase berat sangat. rupanya tayar pancit..hmm..balik nanti je la kite ke kedai tayar ye..
harini jugak aku kene amik set ubat 4serangkai tu balik. sebab nurse cakap obimin tak cukup kuat iron dia. so aku kene amik vit c, asid folic, bcomplex dengan 2 biji iron every day..huhuhu...
okla, rasanya tu je update 30minggu aku. insyaAllah aku akan update setiap kali check up lepas ni...
bye..

No comments:

Post a Comment