Monday 11 August 2014

Minggu ke 30

Assalamualaikum..
esok, bersamaan 12haribulan aku mengandung genap 30 minggu..lagi 10 minggu je lagi kan..hehe..
esok jugak aku ada check up perut dan bolehla tahu result mgtt aku tu.
masa pregnentkan maritza aku tak kene plak check up masa minggu 30. tapi kali ni kene pulak. ke nurse tu salah bagi tarikh ek?
takpe la..pegi jela...dalam debor..hahha
mengandung kali ni, aku rase perut aku besar betul. baru nak 30 minggu, tapi besar dia dah macam 36minggu.hehe
last checkup haritu masa week 28. berat dah 51.6kg.. esok tak tau la berapa kg. sebabnya aku dah la makan tak ingat lepas-lepas mgtt haritu. balik dari mgtt, makan kat q-thai ngan encik suami, lepas tu, abiskan kek besday encik suami aku, lepas tu, kuih raya berketul-ketul. pastu open house sane sini. lemang nasi himpit mee semua aku makan..hehhee
harap-harap berat maintain (hahahhahhaha)
masa checkup 28minggu haritu aku kene scan skali, doktor cakap baby dah 1.3kg..alhamdulillah.nampaknya membesar mengikut minggu yang sepatutnya..
bila nak scan gender...alamak, memang dia buat surprise la. tak nampak..doktor pun confuse. kejap laki, kejap pompuan...heheh...sampaikan suami aku geram rasa nak buat 4d terus..haha..
kali ni aku tak kisah jugak girl ke boy (tapi aku prefer girl lagi la) haha
sebab nanti maritza ade kawan nak main, nak tido, nak pakai baju yang sama..dan yang paling penting aku dah ade nama yang comel untuk baby girl..untuk baby boy, belum decide lagi namanya..sob sob
sejak-sejak nak masuk 30minggu ni, aku rasa eloklah aku mula membasuh barang-barang keperluan baby kan..mana yang tak cukup tu, aku dah boleh mula membeli apa-apa yang patut kan?
contohnya macam botol-botol storage baby, pampers baby, sarung tangan sarung kaki ke, baju nak tambah sikit-sikit ke, ape-ape la barang baby kan..bedak, minyak, lotion, study produk berpantang.
haa..banyak keje tu.
badan ni pun dah macam tak larat je. keje pun letih.. baring pun tak kene..memang aku dapat rasekan besar betul perut aku ni..
ai la anak, dah berapa kilo kamu minggu ni? jangan la besar sgt ye..cian ibu..hehe
besarla bila da lahir nanti.. :)

hmm..ok la, takde ape nak cite sangat pun..insyaAllah, lusa lepas checkup aku update condition ibu with 30 weeks pregnancy ye..

bye..assalamualaikum

No comments:

Post a Comment